TE KOOP

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een 1978 Westfalia berlin deluxe in Champagne Edition II uitvoering, een 1968 15-raams spijlbus uit Brazilië, een 1978 Riviera/ASI camper in grotendeels originele lak, een zeldzame 1969 T2a Westfalia poptop met "Oslo"-interieur, een oranje 1975 Westfalia Dusseldorf en 2 kogelharde en keurig nette Braziliaanse spijlbussen in 15-raams uitvoering. Begin oktober verwachten we nog een marino gele 1977 Westfalia Berlin. 


Nieuw binnen:

1974 Braziliaanse 15-raams T1

Door de grote vraag naar VW's vanuit Zuid-Amerika in de tweede helft van de 50-er jaren, heeft Volkswagen Duitsland besloten om daar VW fabrieken te gaan bouwen in plaats van honderd-duizenden auto's te moeten exporteren. Dit heeft oa geresulteerd in een fabriek voor de kevers in Mexico en een fabriek voor de bussen in Brazilië. Vanaf 1959 werden in Brazilië de spijlbussen geproduceerd. Dit gebeurde met de mallen van VW Duitsland, in een VW fabriek en onder licentie van VW Duitsland. Hier en daar zien er wat minimale verschillen met de Duitse T1's, maar het is onmiskenbaar een Volkswagen T1 spijlbus! De produktie is in Brazilië doorgegaan t/m 1975, terwijl in Duitsland vanaf 1968 de "T2" geproduceerd werd. Door de grote vraag naar spijlbussen tegenwoordig, zie je dat de vraagprijzen extreem hoog worden en de kwaliteit wordt helaas steeds minder. Voor velen is het aanschaffen van een T1 daardoor een onmogelijke opgave geworden. Voor mij dus reden om de T1 bussen vanuit Brazilie te importeren. Er wordt vanuit Brazilie ook heel veel troep aangeboden, maar als je goed zoekt en de weg daar een beetje kent, kun je vaak hele goede kwaliteit bussen kopen voor redelijke prijzen.

Deze 1974-er is daar een mooi voorbeeld van: Onverprutste auto, geen roest, compleet, rijdend, remmend en alles werkend zoals verlichting, claxon, ruitenwissers, etc. Kijk eens goed naar de detailfoto's van de alom bekende roestplekken: instappen, wielkasten, binnenkokers, buitenkokers, kriksteunen, dwarsbalkjes, regengoten, raamranden, onderkant deuren, onderkant neus, achterhoeken, etc, etc. Allemaal kerngezond en roestvrij!! De accubak is ooit was laswerk aan verricht en de laadvloer heeft wat minimal roestgaatjes in de kommetjes van de bankbevestigingen. Zo vindt je ze nog maar zelden tegenwoordig! Voorzien van alle banken en 4 pop-out ramen. De motor heeft wat speling op de krukas, maar rijdt verder prima. De bak schakelt soepel, banden zijn nagenoeg in nieuwstaat.

Vraagprijs € 22.900,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriafdbaa62777

Neem contact op


Nieuw binnen:

1974 15-raams spijlbus uit Brazilië 

Zoek de 5 verschillen!! Nee, dit is niet dezelfde bus als hierboven, maar wel z'n tweelingbroerDeze bus hebben we kunnen kopen van de weduwe van de eerste eigenaar, die de bus dus tot aan zijn dood in bezit heeft gehad. Onverprutste T1 in keurig nette en originele staat. Er is in het verleden hier en daar wat gerepareerd en gelast, maar dat ziet er allemaal netjes en solide uit. Geen rottigheid en ellende aan deze unieke vondst. Zelfs de originele radio is nog aanwezig! De motor loopt goed, de bak schakelt soepel en de bus is uiteraard voorzien van alle banken en 4 pop-out ramen. Geen kansloos project met jaren laswerk, maar gewoon rijden en genieten!!    

Vraagprijs € 21.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria03ee051ba2

Neem contact op


1978 Westfalia Champagne Edition II

Hele leuke Westfalia Berlin deluxe in Champagne Edition II uitvoering. De Champagne Edition II is een jubileum-uitgave en is slechts 4 maanden in beperkte oplage gemaakt van januari tot april 1978. De Champagne Edition II uitvoeringen kenmerken zich door de bruin/witte lak, chromen bumpers, chromen sierlijsten in de raamrubbers, bruin dashboard, bruin stuurwiel, getint glas rondom, etc. Recent voorzien van nieuwe nokvolgers, nieuwe koppelingsplaat/drukgroep, gereviseerde versnellingsbak, etc. De 2000cc Fuel Injection motor rijdt erg fijn en de bak schakelt soepel. Het interieur is nagenoeg compleet (geen plafondkast) en deze deluxe uitvoering is voorzien van een elektrische koelkast en een 2-pits kooktoestel. De bus staat nog in de originele lak, maar heeft optisch wel wat plekken die aandacht nodig hebben (met name schade voorpaneel en linkerachterhoek). De accubak heeft wat laswerk nodig en onder de voorruitrand zijn wat minimale roestplekjes te zien. Vrij makkelijk project met voornamelijk optisch werk. Originele "Blue Plate" car. 

Vraagprijs € 13.500,- 

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriab51b8ee502

Neem contact op


Oranje 1975 Westfalia Dusseldorf

Zeer goed rijdende Westfalia Dusseldorf in overwegend originele lak "brilliant orange". De Dusseldorf-uitvoering heeft een brede bedbank en dus 5 officiële zitplaatsen tijdens het rijden. De carosserie heeft helaas wat laswerk nodig aan de rand onder bagagebak, accubak en wat onderste raamranden (zie foto's). Verder oppervlakte roest op de schuifdeurcovers en de voorzijde. De onderkant van de bus daarentegen is kogelhard op de bekende plekken, zoals kokers, kriksteunen, wielkasten, dwarsbalken en vloeren. De bus is voorzien van een 2000cc injectiemotor en rijdt zeer goed. De bak schakelt ook erg soepel. Het interieur is volledig compleet met alle kastjes. De stoffering is in het verleden een keer vernieuwd in creme-kleurige skai en is in nette en bruikbare staat. 

Vraagprijs € 14.900,-

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriafe94e05ff6

Neem contact op


1968 Braziliaanse 15-raams spijlbus Gereserveerd!

Hele leuke T1 aangekocht van de 2e eigenaar. Weinig verassingen aan deze spijlbus in frisse en originele kleur zeeblauw. De bus is op een aantal plekken gespoten en heeft de gebruikssporen die je kan verwachten van een auto van 48 jaar oud. De bus is vrij hard en heeft overzichtelijk laswerk aan oa instap links, accubak, kriksteun en een stukje dorpel. De onderkant van de laaddeurtjes en de onderkant van de rechtse instap is ooit al wat laswerk aan verricht. De versnellingsbak schakelt soepel, de 1500cc motor loopt netjes en de electra is allemaal werkend zoals het hoort. Compleet met alle banken. De bus dient wel technisch nagekeken te worden voor de eventuele keuring.

Gereserveerd voor Jos in België

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria5a26323caf

Neem contact op


1969 Westfalia T2a poptop met "Oslo"-interieur!!

Zeldzame T2a Westfalia poptop met nog zeldzamer "Oslo"-interieur. De bus is een originele "California blue plate car" wat betekent dat deze in 1969 nieuw in California is afgeleverd. De bus staat voor 90% nog in de originele lak "savannah beige". De accubak is de enige plek waar minimaal laswerk aan zit. Verder wat oppervlakte roest onder een klein stukje van de voorruit. De rest van de auto is in sublieme staat!! Kijk maar eens goed naar de detailfoto's: Zo kom je ze nog maar zelden tegen en laat staan in deze uitvoering! Superstrakke regengoten, keiharde kriksteunen, kokers, instappen en een maagdelijke onderkant!

De bekleding van de voorstoel, bank en de deurpanelen zijn reeds vervangen voor een nieuwe set van TMI in de originele kleur en motief. De bekleding van het campergedeelte is volledig vernieuwd in de originele mosterd-kleurige skai en de matrassen/banken/stoelen zijn voorzien van nieuwe vullingen. Een nieuw Reprowesty tentdoek is gemonteerd. Het interieur is volledig compleet, inclusief de bijzondere (en vaak ontbrekende) plafondkast achterin! Dit is de enige T2a uitvoering (samen met de "Stockholm") die is uitgerust met een 2-pits kookplaat en een electrische koelkast.

De bus is voorzien van een goedlopende 1600cc enkelpoorts motor. Voorzien van een NOS uitlaat met nieuwe eindpijpjes, nieuwe brandstofleidingen/filter, nieuwe aandrijfas hoezen en de keerringen van de aandrijfas flenzen zijn ook vervangen. De versnellingsbak heeft nieuwe olie en schakelt soepel. De bus moet technisch nog wel nagekeken worden voor de keuring. 

Vraagprijs € 22.500,-  


De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria431a9e51df

Neem contact op


1978 Riviera/ASI camper in grotendeels originele lak!! 


Een hele fraaie Riviera/ASI camper in onverputste staat. Originele california "blue plate" auto. De onderste helft staat nog in de originele lak. Rechtsachter/zijpaneel is in een ver verleden een keer gespoten. De bus is hard, strak en super-eerlijk! De 2000cc injectiemotor loopt erg netjes en de versnellingsbak schakelt soepel. Banden zijn redelijk droog. Het interieur is volledig compleet en in zeer nette staat. De bekleding van achtermatras en bedbank is ooit een keer vervangen. Uitgerust met spoelbakje, electrische koelkast, en standkachel. Keurig nette voorstoelen en een dashboard zonder scheuren!! 98.000 mijl origineel gereden sinds nieuw.

Vraagprijs: € 17.900,-


De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria50e57c44b0

Neem contact op


Wordt verwacht:

1977 Westfalia Berlin weekender

Hele frisse Westfalia Berlin weekender in marino geel. De bus is ooit een keer overgespoten, maar er is nooit aan deze bus gelast en laswerk is nu ook niet nodig! Er zit wat schade aan het linkervoorportier/linkervoor hoek, maar dat is niet onoverkomelijk. De bus is gewoon rijdend, maar heeft wel een (afstel) beurt nodig aan de motor (2000cc). De versnellingsbak schakelt soepel, het tentdoek is vrij recent vervangen. Het interieur is compleet, de kastdeurtjes zijn voorzien van een lichtkleurige toplaag. De zijpanelen zijn custom uitgevoerd in groene skai met de groen/gele Westfalia ruitjesstof.

Wordt begin oktober verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria109501e96c

Neem contact op

 

Old Volks - Dorpsweg 19  -  4122 GD  Zijderveld  -  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -  0345-643684 of 06-11 95 17 91