TE KOOP

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een 1978 Riviera/ASI camper in grotendeels originele lak en een zeldzame 1969 T2a Westfalia poptop met "Oslo"-interieur. In mei wordt er een 1974 Westfalia Dusseldorf verwacht in originele lak ravennagroen en een onverprutste Braziliaanse 15-raams T1. In juni verwachten we een 1975 Westfalia Dusseldorf en een 1971 T2a Westfalia.


 

1969 Westfalia T2a poptop met "Oslo"-interieur!!

Zeldzame T2a Westfalia poptop met nog zeldzamer "Oslo"-interieur. De bus is een originele "California blue plate car" wat betekent dat deze in 1969 nieuw in California is afgeleverd. De bus staat voor 90% nog in de originele lak "savannah beige". De accubak is de enige plek waar minimaal laswerk aan zit. Verder wat oppervlakte roest onder een klein stukje van de voorruit. De rest van de auto is in sublieme staat!! Kijk maar eens goed naar de detailfoto's: Zo kom je ze nog maar zelden tegen en laat staan in deze uitvoering! Superstrakke regengoten, keiharde kriksteunen, kokers, instappen en een maagdelijke onderkant!

De bekleding van de voorstoel, bank en de deurpanelen zijn reeds vervangen voor een nieuwe set van TMI in de originele kleur en motief. De bekleding van het campergedeelte is volledig vernieuwd in de originele mosterd-kleurige skai en de matrassen/banken/stoelen zijn voorzien van nieuwe vullingen. Een nieuw Reprowesty tentdoek is gemonteerd. Het interieur is volledig compleet, inclusief de bijzondere (en vaak ontbrekende) plafondkast achterin! Dit is de enige T2a uitvoering (samen met de "Stockholm") die is uitgerust met een 2-pits kookplaat en een electrische koelkast.

De bus is voorzien van een goedlopende 1600cc enkelpoorts motor. Voorzien van een NOS uitlaat met nieuwe eindpijpjes, nieuwe brandstofleidingen/filter, nieuwe aandrijfas hoezen en de keerringen van de aandrijfas flenzen zijn ook vervangen. De versnellingsbak heeft nieuwe olie en schakelt soepel. De bus moet technisch nog wel nagekeken worden voor de keuring. 

Vraagprijs € 22.500,-  


De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria6ff3096d0e

Neem contact op


1978 Riviera/ASI camper in grotendeels originele lak!! 


Een hele fraaie Riviera/ASI camper in onverputste staat. Originele california "blue plate" auto. De onderste helft staat nog in de originele lak. Rechtsachter/zijpaneel is in een ver verleden een keer gespoten. De bus is hard, strak en super-eerlijk! De 2000cc injectiemotor loopt erg netjes en de versnellingsbak schakelt soepel. Banden zijn redelijk droog. Het interieur is volledig compleet en in zeer nette staat. De bekleding van achtermatras en bedbank is ooit een keer vervangen. Uitgerust met spoelbakje, electrische koelkast, en standkachel. Keurig nette voorstoelen en een dashboard zonder scheuren!! 98.000 mijl origineel gereden sinds nieuw.

Vraagprijs: € 17.900,-


De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria26daf33bd2


Neem contact op
 


Wordt verwacht:

Westfalia Dusseldorf 1974 in originele lak

Westfalia Dusseldorf in zeldzame kleur "ravennagroen". De auto heeft wat kleine schades, maar is hard en onverprutst. Het interieur is keurig netjes en compleet en voorzien van een 2-pits kookplaat en een electrische koelkast. Het tentdoek is aan vervanging toe. De bus heeft een handgeschakelde versnellingsbak en een 1700cc "type 4" motor. 

Wordt in mei verwacht bij Old Volks.

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriab12a3bebce

Neem contact op


Wordt verwacht:

Onverprutste Braziliaanse 15-raams spijlbus 1974 van 1e eigenaar

Gezien de grote vraag naar VW's in zuid-Amerika, heeft Volkswagen eind jaren '50 de produktie daar naar toe gehaald ipv de auto's vanuit Duitsland te blijven exporteren. Zo werd in Mexico een fabriek gebouwd voor de produktie van de kever en in Brazilie werd de (spijl)bus geproduceerd. Dit werd gedaan in de VW fabriek van Sao Paulo. Deze fabriek is toentertijd opgezet door VW Duitsland en maakte oa gebruik van de Duitse mallen. De Braziliaanse spijlbussen wijken op een paar kleine details af van de Duitse spijlbussen, maar zijn onmiskenbaar VW T1 bussen!! Het grootste verschil is dat de T1 bussen in Brazilie t/m 1975 zijn geproduceerd, terwijl in Duitsland in 1967 de laatste T1 van de band rolde. Het grootste verschil nu, is dat de Braziliaanse bussen nog redelijk betaalbaar zijn, terwijl voor Duitse exemplaren vaak torenhoge bedragen worden gevraagd.....

Ditmaal hebben we weer een hele fraaie T1 in fabuleuze, onverprutste staat weten te vinden!! De auto is aangekocht van de eerste eigenaar en staat nog grotendeels ind e originele lak. Slechts een paar minimale plekjes die je kunt verwachten bij een auto van ruim 40 jaar oud. In tegenstelling tot de meeste T1's die momenteel aangeboden worden, is dit geen uitzichtloos project waar je jaren mee bezig bent. Nee, gewoon instappen, rijden en genieten! Recent is er divers onderhoud verricht aan de versnellingsbak, lagers, remmerij, voorwielophanging en stuurinrichting. De 1500cc motor loopt goed en de bak schakelt soepel. De bus dient na aankomst nog wel technisch nagekeken te worden voor de keuring. De carrosserie-naden en panelen zijn strak en de deuren sluiten netjes. Voorzien van alle banken, dus rijplezier voor 9 personen! 

Wordt eind mei verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriaaad9ab2ec7

Neem contact op


Wordt verwacht:

1975 Westfalia Dusseldorf ravennagroen

We hebben nog weer een Dusseldorf uitvoering gevonden in originele lak ravennagroen. Deze uitvoering heeft een brede bedbank en dus 5 officiële zitplaatsen tijdens het rijden. De bus is aangekocht van de tweede eigenaar en de meeste historie vanaf 1976 is aanwezig. De bus is een originele California "Blue Plate" wat betekent dat deze nieuw in California geleverd is. De auto heeft wat kleine beschadigingen, maar ziet er nog zeer goed uit. Een zeer gezonde carosserie met (voor zover bekend) geen roest-problemen. De 1800cc injectiemotor rijdt erg goed en de bak schakelt soepel. Het tentdoek begint broos te worden en vertoont hier en daar een scheur. Het interieur is keurig netjes en voorzien van een electrische koelkast en een 2-pits kookplaat.  

Wordt in juni bij ons verwacht

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleria4798e99e82

Neem contact op


Wordt verwacht:

1971 T2a Westfalia 

De Westfalia T2a campers worden de laatste jaren steeds moeilijker om te vinden, met name de onverprutste exemplaren. Wij hebben er weer één kunnen vinden en wel een T2a uit 1971 van de tweede eigenaar. 1971 is het meest gewilde bouwjaar van de T2a met schijfremmen en rembekrachtiger. De bus is ooit een keer gespoten en is qua lakwerk niet heel netjes meer. Maar de bus is wel vrij hard met minimaal laswerk aan de accubak en een stukje cabinevloer. De kokers, kriksteunen, regengoten, instappen, wielkasten, etc. zijn dus allemaal gezond. Het interieur is volledig compleet met zowel de icebox als het meestal ontbrekende krukje! De motor is ooit al een keer gereviseerd en rijdt goed.

Wordt in juni bij ons verwacht

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

View the embedded image gallery online at:
http://www.oldvolks.nl/index.php/te-koop#sigProGalleriafda8a366fd

Neem contact op


Old Volks - Dorpsweg 19  -  4122 GD  Zijderveld  -  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. -  0345-643684 of 06-11 95 17 91