Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een 1966 spijlbus in super-zeldzame Freedom camper snowtop uitvoering, een 1972 Westfalia T2a/b originele lak en twee onverprutste 15-raams Braziliaanse spijlbussen. Daarnaast verwachten we nog een super-originele 1971 Westfalia in chianti-rood en een pearl white 1968 Westfalia.

1966 Freedom Camper snowtop!    GERESERVEERD!!

Hoe gaaf is dit?!?! In Duitsland geproduceerde spijlbus, welke in 1966 door Freedom Camper in San Fernando, Californië is omgebouwd tot een "snowtop" camper-uitvoering. De snowtop kenmerkt zich door het vaste witte polyester dak op de bus. Naar schatting zijn er minder dan 70 exemplaren van de snowtops gebouwd. De meeste kennen deze iconische bus daarom alleen maar uit de boekjes. Het schijnt dat er nog een exemplaar in Europa rondrijdt, een handjevol in het Verenigd Koninkrijk en nog een tiental in de USA. Old Volks heeft dit exemplaar uit een privé-verzameling verkregen en de bus wordt in consignatie verkocht.

De bus was origineel pearlwhite en is in de USA ooit een keer overgespoten in babyblauw. Het lakwerk is niet overal even netjes gedaan, maar de bus is redelijk strak. Deuren en kleppen sluiten netjes, panelen sluiten mooi op elkaar aan. Old Volks heeft rechts 1 nieuw kwart-deel cabinevloer erin gelast en laswerk verricht aan de dakranden onder het polyesterdak. De bus is verder gezond op de bekende plekken zoals kriksteunen, laadvloer, accubak, wielkasten, raamranden, kokers, onderkant neus, dog legs, etc, etc. De onderkant van de laaddeurtjes is wat roestig. Recent is de bus voorzien van nieuwe remslangen, remvoeringen, wielremcilinders, stuurkogels, gereviseerde dropped spindels, gereviseerd centraal hulpstuurhuis, nieuwe accu, aandrijfas-hoezen, H4 koplamp-units, brandstofleidingen, etc. De bus is recent RDW gekeurd en heeft APK t/m april 2020.

Het interieur is volledig compleet en nagenoeg origineel. De houten zijpanelen en plafondpanelen zijn vernieuwd en diverse kastjes zijn gerestaureerd. De voorstoelen zijn recent opnieuw gestoffeerd. Het achtermatras is nieuw (vullingen en bekleding) evenals de gordijnen, deurpanelen, kickpanels, etc. De bus is voorzien van een 2-pits kooktoestel, koelbox (geen elektrische) en een spoelbakje. De houten ondervloer en het marmoleum is nieuw.

De motor is een aftermarket SCAT-engine. Specificaties zijn helaas niet aanwezig, maar er is zeker aandacht aan deze motor besteed! Voorzien van 2 carburateurs, aluminium klepdeksels met koppenventilatie, extra oliekoeler, vergoot carter, swivel feet tuimelaars, dubbele klepveren, etc, etc. Boring en slag zijn vergroot en voorzien van een snelle nokkenas. Naar schatting heeft de motor een vermogen van 90 tot 100 PK.

De bus is verlaagd, rijdt op BRM 5-spaaks velgen met Dunlop 165/65/15/81T banden voor en Hankook 185/65/15/88T achter. De bus is verder voorzien van een Gene Berg shifter, front safari's, 5 pop-out ramen aan de zijkant, elephant-ear spiegels en side scoops.

Gereserveerd voor Rolf!!

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Onverprutste T1 in nette staat. Laswerk aan de rechtse binnenkoker en onderzijde instap links. Verder een harde en gezonde bus! De bus is rijdend, remmend en compleet. Aangekocht van de 2e eigenaar. De bus is jaren geleden een keer opnieuw gespoten.

Vraagprijs € 19.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Aangekocht van de eerste eigenaar en nog voor een groot gedeelte in de originele lak! Laswerk aan de laadvloer (nieuwe vloer komt met de bus erbij) en er zit een klein beetje laswerk aan de onderkant van de instapjes L+R. Verder een kneiterharde bus op de bekende plekken zoals kriksteunen, dorpels, wielkasten, achterhoeken, accubakken, regengoten, cabinevloer, onderkant neus, raamranden, etc, etc! Naden zijn mooi recht en de panelen zijn vrij strak en sluiten netjes op elkaar aan. Deuren en klapdeuren dienen netjes gesteld te worden. Deze hangen er momenteel niet mooi recht in. Uiteraard compleet met alle banken.

Vraagprijs € 15.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1972 Westfalia T2a/b

Onverprutste Westfalia T2a/b van het overgangsjaar 1972. De bus staat grotendeels nog in de originele lak (behalve voorfront ivm oude schade) en is vrij strak en zeer hard. Minimaal laswerk aan de accubak en verder zijn alle doorgaans kritieke punten in gezonde staat: kriksteunen, binnendorpels, buitendorpels, instappen, vloeren, regengoten, raamranden, wielkasten, etc, etc hebben dus geen laswerk!! De t2a/b uitvoeringen hebben de voorkant van een T2a en een achterkant van een T2b met de grote achterlichten en rechthoekige luchthappers, maar wel weer de T2a "ronde" bumpers. De T2a/b uitvoeringen zijn voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger. Door de grotere motorruimte zijn de originele camper-uitvoeringen af-fabriek geleverd met een 1700cc "type 4" motor. Ook deze bus is uitgerust met zo'n 1700 cc type 4 motor. De motor dient even netjes afgesteld te worden, maar er zit nu al voldoende pit in! De bus dient technisch nagekeken te worden en indien nodig onderdelen gerepareerd, vernieuwd of vervangen voor de RDW keuring.

De bekleding van de voorstoelen is zeer recent vervangen en ziet er netjes uit. De bekleding van het camper-gedeelte is nog volledig origineel en bruikbaar. De vloerbedekking, gordijnen en het tentdoek hebben aandacht nodig. Compleet en origineel interieur in bruikbare staat.

Momenteel zijn we bezig deze bus naar een hoger plan te tillen. Zo wordt er een nieuwe houten vloer incl. marmoleum geinstalleerd, een nieuwe gordijnset, nieuw tentdoek, diverse nieuwe rubbers, de accubak zal vervangen worden, de oude voorschade wordt netjes gerepareerd, etc, etc. Deze bus zal ook worden meegenomen naar het Aircooled Winterfest in Rosmalen op 5-6 januari 2019.

De exacte prijs van de bus is momenteel onbekend, omdat er nog aan de bus gewerkt wordt, maar we proberen onder de € 20.000,- te blijven.

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1971 Westfalia SCHUURVONDST!!

Wat een geweldige vondst, deze T2a westfalia uit 1971 in de kleur Chianti-rood!!! Deze bus heeft ruim 20 jaar in een schuur gestaan, totdat Old Volks hem tegenkwam....

Ongerestaureerd, ongelast en onverprutst!! De bus heeft alleen laswerk aan de accubak en is verder kneiterhard en gezond op alle bekende plekken, zoals wielkasten, regengoten, vloeren, kriksteunen, dorpels, etc, etc. De buitenkant heeft een supercool patina-uiterlijk. 

Het interieur is (op de koelkast-unit na) compleet en bruikbaar. Het tentdoek dient vervangen te worden, evenals de gordijnen. De motor loopt, maar de carburateur dient gereviseerd te worden. De banden zijn aan vervanging toe. 1971 is het meest gezochte jaar van de T2a-bussen, omdat dit het enige jaar was dat de T2a's werden uitgerust met rembekrachtiger en schijfremmen.

Wordt 2e helft november verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1968 Westfalia

Hele leuke 1968 Westfalia met hefdak. Zeer strakke en vrij harde bus. Minimaal laswerk aan de cabinevloer en accubak. Goed lopende 1600cc motor. Het interieur is compleet, op wat zij- en plafondpanelen na. Ook de hangmat in de cabine en het kinderbedje in het hefdak zijn erbij. Heeft een afwerkvloertje en gordijnen nodig in het camper gedeelte. Het tentdoek is in redelijke staat.

Wordt in januari verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.