Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een hele nette 1974 Westfalia Dusseldorf, een 1971 T2a Westfalia, een 1972 Westfalia T2a/b en een hele nette 15-raams Braziliaanse spijlbus. Verder verwachten we nog twee 15-raams spijlbussen (T1) uit Brazilië en een 1972 Safaré Custom Camper highroof.

Zojuist gearriveerd:
1974 Westfalia Dusseldorf   !!Sorry, VERKOCHT!!

Hele leuke en onverprutste 1974 Westfalia Dusseldorf in grotendeels originele lak "brilliant orange". De bus is vrij strak met een paar kleine schades. De rechterzijkant/achterkant is recent opnieuw gespoten. Het voorpaneel heeft een oude schade en dit is helaas niet heel netjes hersteld. De naden zijn strak en deuren en kleppen sluiten netjes. De bus is hard op de bekende plekken en heeft alleen laswerk aan de accubak.

Toen we de bus aankochten had deze 4 jaar stilgestaan. Het 2000cc carter had de vorige eigenaar laten reviseren, maar deze was nooit meer opgebouwd/ingebouwd. Old Volks heeft de motor opgebouwd en nog voorzien van nieuwe koppen en nieuwe hydraulische nokvolgers. Zuigers en cilinders waren al nieuw. We hebben een nieuwe carburateur gemonteerd en de bus rijdt nu soepel en netjes. Koppelingsplaat, drukgroep en druklager zijn uiteraard ook nieuw gemonteerd. De algehele technische conditie van de bus (banden, remmen, verlichting, stuurinrichting, hoezen, etc) dient nog nagekeken te worden voor eventuele keuring.

Het interieur is origineel en compleet en voorzien van een 2-pits kooktoestel en een elektrische koelkast (beiden nog niet getest). De voorstoelen zijn redelijk versleten en verkleurd, de stoffering van de achterbank is verkleurd door de zon, maar nog wel heel. We hebben een nieuwe gordijnset gemonteerd en een nieuw tapijtje op de vloer. Het tentdoek is al wat ouder, maar nog wel bruikbaar.

Sorry, deze camper is helaas VERKOCHT!!

De camper heeft nog de California Title. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1971 Westfalia T2a !UPDATE!

1971 is het meest gezochte jaar van de T2a modellen, omdat dat het enige jaar was dat de T2a's waren uitgerust met schijfremmen en rembekrachtiger op de vooras. De bus is in een ver verleden een keer opnieuw gespoten wat wellicht nodig was na een voorschade. Het voorpaneel is destijds vervangen voor (waarschijnlijk) een origineel (NOS?) VW paneel. De accubak en cabinevloer links waren slecht, dus hier zijn nieuwe delen ingelast. De achterste wielkasten en de achterklep vertonen wat roestbubbels onder de lak. Verder een gezonde bus en hard op de bekende plekken zoals regengoten, kriksteunen, achter de voorwielen, kokers, onderkant neus, etc, etc.

Het interieur is compleet en bruikbaar. We hebben de bus voorzien van een nieuw tentdoek, nieuwe gordijnen, kickpanels, vloerisolatie en ondervloer, marmoleum en een zijpanelenset. Achterkleprubber en schuifdeurrubber zijn nieuw. Voorruitrubber en hefdakrubbers zijn in goede staat, de overige raam- en deurrubbers zijn redelijk verdroogd.De 1600cc dubbelpoorts motor rijdt goed en de bak schakelt soepel. De 4 banden zijn nagenoeg in nieuwstaat. Remmerij (remslangen, hoofdremcilinder, etc.) zijn recent vernieuwd, centrale stuurstang is vernieuwd. De auto dient nog wel technisch nagekeken te worden voor de keuring. Old Volks kan dit (en eventuele overige werkzaamheden) uiteraard naar wens verzorgen.

Vraagprijs € 18.500,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1975 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Hele eerlijke en nette 15-raams spijlbus in onverprutste staat. In het verleden is er minimaal laswerk verricht aan de twee kokers en het rechtse instapje onderzijde, dus lassen is nu niet meer nodig. De bus is compleet met alle banken, welke recent opnieuw gestoffeerd zijn. Voorzien van 4 pop-out windows. Deuren en kleppen sluiten allemaal netjes, naden zijn strak, evenals de diverse panelen (ja, dus ook het voorpaneel!). De bus is rijdend, remmend, alle verlichting werkend, etc, dus instappen en rijden maar! Het stuurhuis vertoont lichte speling. Kijk goed naar de detailfoto's; zo vind je ze nog maar zelden tegenwoordig.......

Vraagprijs € 21.900,- 

De camper heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1972 Westfalia T2a/b

Onverprutste Westfalia T2a/b van het overgangsjaar 1972. De bus staat grotendeels nog in de originele lak (behalve voorfront ivm oude schade) en is vrij strak en zeer hard. Minimaal laswerk aan de accubak en verder zijn alle doorgaans kritieke punten in gezonde staat: kriksteunen, binnendorpels, buitendorpels, instappen, vloeren, regengoten, raamranden, wielkasten, etc, etc hebben dus geen laswerk!! De t2a/b uitvoeringen hebben de voorkant van een T2a en een achterkant van een T2b met de grote achterlichten en rechthoekige luchthappers, maar wel weer de T2a "ronde" bumpers. De T2a/b uitvoeringen zijn voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger. Door de grotere motorruimte zijn de originele camper-uitvoeringen af-fabriek geleverd met een 1700cc "type 4" motor. Ook deze bus is uitgerust met zo'n 1700 cc type 4 motor. De motor dient even netjes afgesteld te worden, maar er zit nu al voldoende pit in!

De bekleding van de voorstoelen is zeer recent vervangen en ziet er netjes uit. De bekleding van het camper-gedeelte is nog volledig origineel en bruikbaar. De vloerbedekking, grodijnen en het tentdoek hebben aandacht nodig. Compleet en origineel interieur in bruikbare staat.

Vraagprijs € 16.900,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Onverprutste en zeer gezonde spijlbus. Geen laswerk nodig aan deze coole ride!! Uitgerust met alle banken, dus de hele familie kan meerijden.

Wordt in maart verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

True survivor!! Aangekocht van de eerste eigenaar, onverprutste en eerlijke bus zoals je ze nog maar zelden tegenkomt. Minimaal laswerk aan laadvloer en onderkant laaddeurtjes. Ondanks de diverse kleine schade-reparaties heeft deze bus weinig plamuur en strakke naden. De bus is rijdend, remmend en compleet.

Wordt in maart verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1972 Safaré Custom Camper highroof

Wat een ultracoole bus is dit!! 1972 highroof met dakrek, zijladder en bizarre richtingaanwijzers op het dak. Voorzien van repro? Enkei Dish/Ansen/Superdrag1 velgen. De motor is momenteel uit de bus en komt dus los mee. De bus heeft wat roest (onderkant neus en minimaal gaatje in cabinevloer), maar niet schrikbarend.

Wordt in februari verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.