Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een hele leuke 1977 Westfalia Berlin, een zeldzame 1969 Adventure Wagon highroof, een 1971 T2a Westfalia, een 1972 Westfalia T2a/b en een hele nette 15-raams Braziliaanse spijlbus. Verder verwachten we de volgende bussen: Een 1974 Westfalia Dusseldorf in grotendeels originele lak en twee 15-raams spijlbussen (T1) uit Brazilië.

Zojuist gearriveerd:
1977 Westfalia Berlin

Hele leuke en onverprutste 1977 Westfalia Berlin weekender in grotendeels originele lak "marino geel". De bus is vrij strak met minimale schades in z'n 40-jarige bestaan. De naden zijn strak en deuren en kleppen sluiten netjes. Rechterportier, B-stijl en schuifdeur zijn ooit een keer opnieuw gespoten ivm een oude schade. Dit is keurig netjes gedaan en er is nagenoeg geen kleurverschil te zien met de originele lak verder op de bus. Ondanks de zeer goed uitziende buitenkant, heeft deze bus wel wat laswerk: accubak/rechterachterhoek en de instap linksonder moeten voor het mooie vervangen worden. Daarnaast vertonen beide portieren en de achterklep roestbubbels, maar die delen zijn makkelijk te vervangen indien gewenst. De rest vand e auto is gezond op de bekende plekken zoals binnen- en buitenkokers, regengoten, vloeren, wielkasten, kriksteunen, etc, etc. De onderkant lijkt vrij roestig, maar dit is allemaal oppervlakte roest en nergens doorgerot. Op de achterste regengoot zitten twee grotere roestplekken, maar dit is ook niet doorgerot. Het voorpaneel heeft ook ooit een keer een schade-reparatie gehad, maar dat is niet netjes gedaan. 

Toen we de bus aankochten had deze 15 jaar stilgestaan, dus het heeft nogal wat moeite gekost om de motor weer lopend te krijgen. De benzinetank is gespoeld en er zijn nieuwe brandstofleidingen gemonteerd, evenals brandstofpomp en -filter. De motor heeft nu nog een beurtje nodig, maar loopt al keurig netjes, met voldoende power. De algehel technische conditie van de bus (banden. remmen, verlichting, etc) dient nagekeken te worden voordat men hiermee veilig de weg op kan. Het stuurhuis reageert mooi direct.

Het interieur is origineel en nagenoeg compleet. Alleen de tafel en tafelpoot zijn niet aanwezig. Wat kleine reparaties zijn nodig aan het houtwerk en dan met name aan de kast links-achterin. De bestuurdersstoel is ooit een keer vervangen voor een luxere stoel met meer zitcomfort. De bijrijdersstoel is nog origineel, maar toendertijd wel opnieuw gestoffeerd om te matchen met de bruine bekleding van de bestuurdersstoel. Het tentdoek dient vervangen te worden. De bus is uitgerust met een Coleman 2-pits kooktoestel op benzine.

Vraagprijs € 14.250,-

De camper heeft nog de California Title. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Zojuist gearriveerd:
1969 Adventure Wagon highroof     Sorry, deze bus is VERKOCHT!!

Zeldzame en supercoole T2a Adventure Wagon in originele lak Deltagroen (L610) met coole patina. Deze auto is in een ongelofelijk originele staat, zoals ze eigenlijk niet meer te vinden zijn, helaas..... Originele lak, origineel interieur, nagenoeg schadevrij (behalve linksvoor), strakke naden, onverprutst, ongelast en werkelijk kneiterhard!! Zelfs de accubak is nog goed. Uitgerust met diverse coole accessoires zoals truck mirrors, originele side step, alle ID plaatjes, chrome embleem voorzijde, deluxe sierlijsten, etc. 

De bus is in 1969 nieuw afgeleverd in San Fransisco, waar hij/zij 44 jaar is gebleven. In 2013 is de bus verkocht naar Oregon en daar hebben wij 'm gevonden. Het interieur is 100% origineel en ondanks dat er wat gebruiksporen op zitten, is het allemaal in bruikbare staat. De bus is uitgerust met een 2-pits kooktoestel en een elektrische koelkast (beiden niet getest). De gordijnen zijn niet meer aanwezig. De voorstoelen zijn voorzien van universele stoelhoezen. De 1600cc enkelpoorts motor loopt netjes. Het stuurhuis reageert strak zonder de gebruikelijke speling. De remmerij dient zeker nagekeken te worden voor een eventuele keuring, evenals de totale technische conditie.

Sorry, VERKOCHT!!

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Nieuw binnen:
1971 Westfalia T2a

1971 is het meest gezochte jaar van de T2a modellen, omdat dat het enige jaar was dat de T2a's waren uitgerust met schijfremmen en rembekrachtiger op de vooras. De bus is in een ver verleden een keer opnieuw gespoten wat wellicht nodig was na een voorschade. Het voorpaneel is destijds vervangen voor (waarschijnlijk) een origineel (NOS?) VW paneel. De bus heeft nu minimaal laswerk nodig aan de accubak (zie foto) en aan de cabinevloer (bestuurderskant). Deze laatste is momenteel gerepareerd met een metalen plaat (zie foto). De achterste wielkasten en de achterklep vertonen wat roestbubbels onder de lak. Verder een gezonde bus en hard op de bekende plekken regengoten, kriksteunen, achter de voorwielen, kokers, onderkant neus, etc, etc.

Het interieur is compleet en bruikbaar. Gordijnen en tentdoek zijn niet aanwezig. Zijpanelen, houten ondervloer en koelkast-unit hebben aandacht/reparatiewerk nodig. De 1600cc dubbelpoorts motor rijdt goed en de bak schakelt naar behoren. De 4 banden zijn nagenoeg in nieuwstaat. De auto dient technisch nagekeken te worden voor de keuring. Old Volks kan dit (en eventuele overige werkzaamheden) uiteraard naar wens verzorgen.

Vraagprijs € 15.500,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1975 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Hele eerlijke en nette 15-raams spijlbus in onverprutste staat. In het verleden is er minimaal laswerk verricht aan de twee kokers en het rechtse instapje onderzijde, dus lassen is nu niet meer nodig. De bus is compleet met alle banken, welke recent opnieuw gestoffeerd zijn. Voorzien van 4 pop-out windows. Deuren en kleppen sluiten allemaal netjes, naden zijn strak, evenals de diverse panelen (ja, dus ook het voorpaneel!). De bus is rijdend, remmend, alle verlichting werkend, etc, dus instappen en rijden maar! Het stuurhuis vertoont lichte speling. Kijk goed naar de detailfoto's; zo vind je ze nog maar zelden tegenwoordig.......

Vraagprijs € 21.900,- 

De camper heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1972 Westfalia T2a/b

Onverprutste Westfalia T2a/b van het overgangsjaar 1972. De bus staat grotendeels nog in de originele lak (behalve voorfront ivm oude schade) en is vrij strak en zeer hard. Minimaal laswerk aan de accubak en verder zijn alle doorgaans kritieke punten in gezonde staat: kriksteunen, binnendorpels, buitendorpels, instappen, vloeren, regengoten, raamranden, wielkasten, etc, etc hebben dus geen laswerk!! De t2a/b uitvoeringen hebben de voorkant van een T2a en een achterkant van een T2b met de grote achterlichten en rechthoekige luchthappers, maar wel weer de T2a "ronde" bumpers. De T2a/b uitvoeringen zijn voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger. Door de grotere motorruimte zijn de originele camper-uitvoeringen af-fabriek geleverd met een 1700cc "type 4" motor. Ook deze bus is uitgerust met zo'n 1700 cc type 4 motor. De motor dient even netjes afgesteld te worden, maar er zit nu al voldoende pit in!

De bekleding van de voorstoelen is zeer recent vervangen en ziet er netjes uit. De bekleding van het camper-gedeelte is nog volledig origineel en bruikbaar. De vloerbedekking, grodijnen en het tentdoek hebben aandacht nodig. Compleet en origineel interieur in bruikbare staat.

Vraagprijs € 16.900,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Onverprutste en zeer gezonde spijlbus. Geen laswerk nodig aan deze coole ride!! Uitgerust met alle banken, dus de hele familie kan meerijden.

Wordt in december verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Westfalia Dusseldorf in grotendeels originele lak

Gezonde en super-eerlijke bus uit zonnig Californie. Geen dichtgesmeerde ellende aan deze survivor! De motor van de bus is in 2014 gereviseerd en daarna helaas nooit meer opgebouwd en/of ingebouwd in de bus. De motor inclusief de opbouw is er dus los bij, maar wel compleet. De camper staat dus ook al ruim 3 jaar stil. Het interieur is compleet en bruikbaar. 

Wordt in november verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

True survivor!! Aangekocht van de eerste eigenaar, onverprutste en eerlijke bus zoals je ze nog maar zelden tegenkomt. Minimaal laswerk aan laadvloer en onderkant laaddeurtjes. Ondanks de diverse kleine schade-reparaties heeft deze bus weinig plamuur en strakke naden. De bus is rijdend, remmend en compleet.

Wordt in december verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.