Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een super-originele 1971 T2a Westfalia, een vroege 1968 T2a Westfalia, twee onverprutste 15-raams Braziliaanse spijlbussen en een 1968 T2a deluxe. Daarnaast verwachten we nog een originele lak T2b 1976 Westfalia Berlin in marino geel en een supercoole 1978 Adventure Wagen highroof.

Nieuw binnen:

1968 T2a deluxe

Deluxe T2a uitvoering in één van de mooiste kleurencombinaties savannah beige met pearl white dak. Voorzien van originele chrome sierlijsten rondom de bus en in de raamrubbers. Goed rijdende 1600cc motor. De motor lekt wat olie en niet al het motor-plaatwerk is gemonteerd (wel compleet erbij). Onverprutste bus met overzichtelijk laswerk aan oa. voorruitrand en cabinevloer. Alle originele zijpanelen aanwezig in two-tone skai. Redelijk nette hemel. Inmiddels voorzien van een 2-persoons middenbank om het geheel compleet te maken. Originele Californian "Blue plate" auto! De auto dient technisch nagekeken te worden voor de keuring.

Vraagprijs € 13.250,-

De camper heeft nog de Californian Title. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1971 Westfalia SCHUURVONDST!!

Wat een geweldige vondst, deze T2a westfalia uit 1971 in de kleur Chianti-rood!!! Deze bus heeft sinds 2000 in een schuur gestaan, totdat Old Volks hem tegenkwam....

Ongerestaureerd, ongelast en onverprutst!! Alleen de accubak was slecht, dus die is reeds door ons vervangen. Verder is deze beauty kneiterhard en gezond op alle bekende plekken, zoals wielkasten, regengoten, vloeren, kriksteunen, dorpels, etc, etc. De bus is ooit één keer gespoten over de originele lak heen. De buitenkant heeft een supercool patina-uiterlijk met de gebruikelijke krassen, deukjes en kleine schades die je mag verwachten op een auto van 48 jaar oud.

Het interieur is volledig origineel, compleet en bruikbaar. De bus is voorzien van een nieuwe gordijnset. Het tentdoek is wat verkleurd, maar zeker in goede en bruikbare staat.  De 1600cc dubbelpoorts-motor loopt goed. De banden zijn ook aan vervanging toe. 1971 is het meest gezochte jaar van de T2a-bussen, omdat dit het enige jaar was dat de T2a's werden uitgerust met rembekrachtiger en schijfremmen.

Technisch is er flink veel vernieuwd en vervangen aan deze bus, omdat dat nodig was na de lange stilstand. De volgende zaken zijn onder andere gedaan:
Motorbeurt, nieuwe wielremcilinders, remschoenen, remtrommels, aandrijfas hoezen, schokbrekers achter, remslangen, spoorstangen, centrale stuurstang, Euro koplampen, fuseehoezen/kogels, koppelingsset, lichtschakelaar, diverse relais, diverse nieuwe rubbers voor achterruit, voorruit, zijruit, schuifdeur, achterklep, hefdak, motorklep, etc, etc. 

Vraagprijs € 20.750,-

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Vroege 1968 Westfalia met hefdak

De bus is gebouwd op 14 december 1967, dus een vroege uitvoering. Uitgerust met de "1968 only" portieren en de spijlbus druk-klinken. Vrij strakke en harde bus. Minimaal laswerk aan de cabinevloer, accubak en dogleg rechtsonder ivm oude schade. Achterhoek links heeft een oude schade en wat plamuur. Goed lopende 1600cc motor (dynamo en/of spanningsregelaar is defect). Voorzien van bijzondere standkachel (conditie onbekend). Het interieur is compleet en bruikbaar. Ook de hangmat in de cabine en het kinderbedje in het hefdak zijn erbij. De vloer is nieuw met nieuwe isolatie en houten ondervloer. De spoelbak is ook nieuw (1968 only). Het tentdoek is in redelijke staat. De bus dient volledig technisch nagelopen te worden voor de keuring.

Vraagprijs € 14.900,- 

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Onverprutste T1 in nette staat. Laswerk aan de rechtse binnenkoker en onderzijde instap links. Verder een harde en gezonde bus! De bus is rijdend, remmend en compleet. Aangekocht van de 2e eigenaar. De bus is jaren geleden een keer opnieuw gespoten.

Vraagprijs € 19.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Aangekocht van de eerste eigenaar en nog voor een groot gedeelte in de originele lak! Laswerk aan de laadvloer (nieuwe vloer komt met de bus erbij) en er zit een klein beetje laswerk aan de onderkant van de instapjes L+R. Verder een kneiterharde bus op de bekende plekken zoals kriksteunen, dorpels, wielkasten, achterhoeken, accubakken, regengoten, cabinevloer, onderkant neus, raamranden, etc, etc! Naden zijn mooi recht en de panelen zijn vrij strak en sluiten netjes op elkaar aan. Deuren en klapdeuren dienen netjes gesteld te worden. Deze hangen er momenteel niet mooi recht in. Uiteraard compleet met alle banken.

Vraagprijs € 15.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1976 Westfalia Berlin originele lak

Zeer leuke vondst, deze 1976 Westfalia Berlin van de 2e eigenaar. Grotendeels originele lak, onverprutst en geen roest-ellende! In 2016 is er veel in de motor geinvesteerd en in 2018 zijn remmerij en wiellagers vervangen. Nu voornamelijk nog optisch werk zoals kleine schades repareren, stukje spuiten, houtwerk repareren, tentdoek vervangen, etc.)

Wordt in april verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Californian Title. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

Supercoole 1978 Adventure Wagon highroof

Old Volks heeft weer een hele bijzondere camper gevonden, deze highroof Adventure Wagon!! Grotendeels originele lak met oranje/gele vintage striping. Vrij harde en strakke bus, goed lopende 2000cc injectiemotor. Het interieur is compleet, maar niet meer volledig origineel. Slaapplaats voldoende voor 4 personen. Dit kenmerkende dak wordt in USA een "whale tail" roof genoemd.

Wordt in juni verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Oregon Title. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.