Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een 1972 Safaré Custom camper highroof, een 1974 Westfalia Dusseldorf, een 1966 spijlbus in super-zeldzame Freedom camper snowtop uitvoering, een 1972 Westfalia T2a/b originele lak en twee onverprutste 15-raams Braziliaanse spijlbussen. Daarnaast verwachten we nog een 1972 Riviera camper, een 1969 Westfalia en een 1971 Westfalia.

Nieuw binnen:

1974 Westfalia Dusseldorf    !!VERKOCHT!!

Een hele leuke Westfalia Dusseldorf in zeldzame kleur ravennagroen/bali yellow. Deze bus heeft een brede bedbank en is dus geschikt voor 5 personen om in te rijden. Voorzien van groot hefdak met vrij nieuw tentdoek. De bus is vrij recent in de USA gespoten, diverse rubbers zijn vernieuwd.

Technisch is er door ons al een hoop vernieuwd aan deze auto: nieuwe hoofdremcilinder, rembekrachtiger, wielremcilinders, remschoenen, remslangen, gereviseerde remklauwen, spoorstangen, centrale stuurstang, gereviseerd hulpstuurhuis, nieuwe fuseekogels, nieuwe aandrijfashoezen, nieuwe dynamo, nieuwe brandstofpomp, nieuwe accu, nieuwe startmotor, etc, etc. Alleen wat elektrische zaken zoals ruitenwissers, verlichting en claxon dienen nu nog nagekeken/gerepareerd te worden voor de keuring. De linkerachterhoek heeft een oude schade en deze dient nog deugdelijk gerepareerd te worden.

Optisch hebben we een nieuwe houten vloer geinstalleerd met isolatie en marmoleum, nieuwe gordijnen en nieuwe armsteuntjes. De twee keukenkastjes met spoelbak, kookplaat en elektrische koelkast waren door de vorige eigenaar verwijderd. Deze zijn er wel bij, maar momenteel nog niet aangesloten. De bus is voorzien van een goed lopende 1800cc type 4 motor en bijbehorende 5-ribs "piramide" versnellingsbak .

Sorry, deze mooie bus is verkocht naar Ilse in België.

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Nieuw binnen:

1972 Safaré Custom Camper highroof   !!VERKOCHT!!

Wat een ultracoole bus is dit!! 1972 highroof met dakrek, zijladder en bizarre richtingaanwijzers op het dak. Het interieur is grotendeels Westfalia met custom-made wand- en plafondpanelen in bamboo/Tiki-style. De bus heeft minimaal laswerk aan binnenzijde/onderkant neus, stukje cabinevloer, gordelpunt en de accubak, maar verder niks bijzonders.

De motor is een 1700cc "type 4" met centrale 2-traps weber carburateur en hydraulische nokvolgers. Voorzien van Monza-style uitlaat. De motor loopt netjes en de bak schakelt soepel. De techniek dient nog wel nagekeken te worden voor eventuele keuring. Voorzien van aluminium Ansen velgen.

Sorry, deze unieke verschijning is verkocht aan Stijn.

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1966 Freedom Camper snowtop!

Hoe gaaf is dit?!?! In Duitsland geproduceerde spijlbus, welke in 1966 door Freedom Camper in San Fernando, Californië is omgebouwd tot een "snowtop" camper-uitvoering. De snowtop kenmerkt zich door het vaste witte polyester dak op de bus. Naar schatting zijn er minder dan 70 exemplaren van de snowtops gebouwd. De meeste kennen deze iconische bus daarom alleen maar uit de boekjes. Het schijnt dat er nog een exemplaar in Europa rondrijdt, een handjevol in het Verenigd Koninkrijk en nog een tiental in de USA. Old Volks heeft dit exemplaar uit een privé-verzameling verkregen en de bus wordt in consignatie verkocht.

De bus was origineel pearlwhite en is in de USA ooit een keer overgespoten in babyblauw. Het lakwerk is niet overal even netjes gedaan, maar de bus is redelijk strak. Deuren en kleppen sluiten netjes, panelen sluiten mooi op elkaar aan. Old Volks heeft rechts 1 nieuw kwart-deel cabinevloer erin gelast en laswerk verricht aan de dakranden onder het polyesterdak. De bus is verder gezond op de bekende plekken zoals kriksteunen, laadvloer, accubak, wielkasten, raamranden, kokers, onderkant neus, dog legs, etc, etc. De onderkant van de laaddeurtjes is wat roestig. Recent is de bus voorzien van nieuwe remslangen, remvoeringen, wielremcilinders, stuurkogels, gereviseerde dropped spindels, gereviseerd centraal hulpstuurhuis, nieuwe accu, aandrijfas-hoezen, H4 koplamp-units, brandstofleidingen, etc. De bus is recent RDW gekeurd en heeft APK t/m april 2020.

Het interieur is volledig compleet en nagenoeg origineel. De houten zijpanelen en plafondpanelen zijn vernieuwd en diverse kastjes zijn gerestaureerd. De voorstoelen zijn recent opnieuw gestoffeerd. Het achtermatras is nieuw (vullingen en bekleding) evenals de gordijnen, deurpanelen, kickpanels, etc. De bus is voorzien van een 2-pits kooktoestel, koelbox (geen elektrische) en een spoelbakje. De houten ondervloer en het marmoleum is nieuw.

De motor is een aftermarket SCAT-engine. Specificaties zijn helaas niet aanwezig, maar er is zeker aandacht aan deze motor besteed! Voorzien van 2 carburateurs, aluminium klepdeksels met koppenventilatie, extra oliekoeler, vergoot carter, swivel feet tuimelaars, dubbele klepveren, etc, etc. Boring en slag zijn vergroot en voorzien van een snelle nokkenas. Naar schatting heeft de motor een vermogen van 90 tot 100 PK.

De bus is verlaagd, rijdt op BRM 5-spaaks velgen met Dunlop 165/65/15/81T banden voor en Hankook 185/65/15/88T achter. De bus is verder voorzien van een Gene Berg shifter, front safari's, 5 pop-out ramen aan de zijkant, elephant-ear spiegels en side scoops.

Vraagprijs € 38.500,-

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Onverprutste T1 in nette staat. Laswerk aan de rechtse binnenkoker en onderzijde instap links. Verder een harde en gezonde bus! De bus is rijdend, remmend en compleet. Aangekocht van de 2e eigenaar. De bus is jaren geleden een keer opnieuw gespoten.

Vraagprijs € 19.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Aangekocht van de eerste eigenaar en nog voor een groot gedeelte in de originele lak! Laswerk aan de laadvloer (nieuwe vloer komt met de bus erbij) en er zit een klein beetje laswerk aan de onderkant van de instapjes L+R. Verder een kneiterharde bus op de bekende plekken zoals kriksteunen, dorpels, wielkasten, achterhoeken, accubakken, regengoten, cabinevloer, onderkant neus, raamranden, etc, etc! Naden zijn mooi recht en de panelen zijn vrij strak en sluiten netjes op elkaar aan. Deuren en klapdeuren dienen netjes gesteld te worden. Deze hangen er momenteel niet mooi recht in. Uiteraard compleet met alle banken.

Vraagprijs € 15.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1972 Westfalia T2a/b

Onverprutste Westfalia T2a/b van het overgangsjaar 1972. De bus staat grotendeels nog in de originele lak (behalve voorfront ivm oude schade) en is vrij strak en zeer hard. Minimaal laswerk aan de accubak en verder zijn alle doorgaans kritieke punten in gezonde staat: kriksteunen, binnendorpels, buitendorpels, instappen, vloeren, regengoten, raamranden, wielkasten, etc, etc hebben dus geen laswerk!! De t2a/b uitvoeringen hebben de voorkant van een T2a en een achterkant van een T2b met de grote achterlichten en rechthoekige luchthappers, maar wel weer de T2a "ronde" bumpers. De T2a/b uitvoeringen zijn voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger. Door de grotere motorruimte zijn de originele camper-uitvoeringen af-fabriek geleverd met een 1700cc "type 4" motor. Ook deze bus is uitgerust met zo'n 1700 cc type 4 motor. De motor dient even netjes afgesteld te worden, maar er zit nu al voldoende pit in! De bus dient technisch nagekeken te worden en indien nodig onderdelen gerepareerd, vernieuwd of vervangen voor de RDW keuring.

De bekleding van de voorstoelen is zeer recent vervangen en ziet er netjes uit. De bekleding van het camper-gedeelte is nog volledig origineel en bruikbaar. De vloerbedekking, gordijnen en het tentdoek hebben aandacht nodig. Compleet en origineel interieur in bruikbare staat.

Vraagprijs € 16.900,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1972 Riviera camper in originele lak.

1972 T2a/b in originele lak Neptunusblauw (L50K). De bus heeft minimaal laswerk aan de buitenkokers en aan de accubak. De rest van de bus is gezond, zoals vloeren, wielkasten , regengoten, etc. Voorzien van 1700cc type 4 motor.

Het interieur is vrij kaal. Alleen de bedbank en de tafel zijn aanwezig, dus ideaal om je eigen interieur te bouwen! Alle plafondpanelen en zijpanelne zijn aanwezig en in nette staat. Voorzien van groot hefdak, dus slaapplek voor 4 personen. Het tentdoek is in redelijk nette staat.

Wordt eind september verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Idaho papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1969 Westfalia in originele lak.

Pearlwhite T2a Westfalia in grotendeels originele lak. Aangekocht van de 2e eigenaar die de bus sinds 2009 in bezit had. Originele California Blue Plate!

Het interieur is keurig netjes. Het tentdoek dient vervangen te worden. De bus is voorzien van een 1600cc type 1 motor. Minimaal laswerk aan de cabinevloer links. De twee achterhoeken hebben kleine parkeerschades en dit is door de vorige eigenaar geprobeerd te repareren, Helaas is dit niet echt netjes gebeurt of hij moet het nog afmaken......? Het linkerzijpaneel/achter heeft ook schade.

Wordt in oktober bij ons verwacht.

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1971 Westfalia SCHUURVONDST!!

Wat een geweldige vondst, deze T2a westfalia uit 1971 in de kleur Chianti-rood!!! Deze bus heeft ruim 20 jaar in een schuur gestaan, totdat Old Volks hem tegenkwam....

Ongerestaureerd, ongelast en onverprutst!! De bus heeft alleen laswerk aan de accubak en is verder kneiterhard en gezond op alle bekende plekken, zoals wielkasten, regengoten, vloeren, kriksteunen, dorpels, etc, etc. De buitenkant heeft een supercool patina-uiterlijk. 

Het interieur is (op de koelkast-unit na) compleet en bruikbaar. Het tentdoek dient vervangen te worden, evenals de gordijnen. De motor loopt, maar de carburateur dient gereviseerd te worden. De banden zijn aan vervanging toe. 1971 is het meest gezochte jaar van de T2a-bussen, omdat dit het enige jaar was dat de T2a's werden uitgerust met rembekrachtiger en schijfremmen.

Wordt in oktober verwacht bij Old Volks.

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.