Te Koop

Op dit moment hebben we de volgende bussen te koop:  Een 1966 spijlbus in super-zeldzame Freedom camper snowtop uitvoering, een 1970 T2a Westfalia in originele lak, een 1972 Westfalia T2a/b originele lak, een 1975 Riviera, drie onverprutste 15-raams Braziliaanse spijlbussen en een 1972 Safaré Custom Camper highroof. Daarnaast verwachten we nog een 1974 Westfalia Dusseldorf in zeldzame kleur ravennagroen/bali yellow.

Nieuw binnen:

1972 Safaré Custom Camper highroof

Wat een ultracoole bus is dit!! 1972 highroof met dakrek, zijladder en bizarre richtingaanwijzers op het dak. Het interieur is grotendeels Westfalia met custom-made wand- en plafondpanelen in bamboo/Tiki-style. De bus heeft minimaal laswerk aan binnenzijde/onderkant neus, stukje cabinevloer, gordelpunt en de accubak, maar verder niks bijzonders.

De motor is een 1700cc "type 4" met centrale 2-traps weber carburateur en hydraulische nokvolgers. Voorzien van Monza-ztyle uitlaat. De motor loopt netjes en de bak schakelt soepel. De techniek dient nog wel nagekeken te worden voor eventuele keuring. Voorzien van aluminium Ansen velgen.

Wvraagprijs € 12.500,-

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Nieuw binnen:
1966 Freedom Camper snowtop!

Wat een ultra-coole bus is dit!!! In Duitsland geproduceerde spijlbus, welke in 1966 door Freedom Camper in San Fernando, Californië is omgebouwd tot een "snowtop" camper-uitvoering. De snowtop kenmerkt zich door het vaste witte polyester dak op de bus. Naar schatting zijn er minder dan 70 exemplaren van de snowtops gebouwd. De meeste kennen deze iconische bus daarom alleen maar uit de boekjes. Het schijnt dat er nog een exemplaar in Europa rondrijdt, een handjevol in het Verenigd Koninkrijk en nog een tiental in de USA. Old Volks heeft dit exemplaar uit een privé-verzameling verkregen en de bus wordt in consignatie verkocht.

De bus was origineel pearlwhite en is in de USA ooit een keer overgespoten in babyblauw. Het lakwerk is niet overal even netjes gedaan, maar de bus is redelijk strak. Deuren en kleppen sluiten netjes, panelen sluiten mooi op elkaar aan. Old Volks heeft rechts 1 nieuw kwart-deel cabinevloer erin gelast en laswerk verricht aan de dakranden onder het polyesterdak. De bus is verder gezond op de bekende plekken zoals kriksteunen, laadvloer, accubak, wielkasten, raamranden, kokers, onderkant neus, dog legs, etc, etc. De onderkant van de laaddeurtjes is wat roestig. Recent is de bus voorzien van nieuwe remslangen, remvoeringen, wielremcilinders, stuurkogels, gereviseerde dropped spindels, gereviseerd centraal hulpstuurhuis, nieuwe accu, aandrijfas-hoezen, H4 koplamp-units, brandstofleidingen, etc. De bus is recent RDW gekeurd en heeft APK t/m april 2020.

Het interieur is volledig compleet en nagenoeg origineel. De houten zijpanelen en plafondpanelen zijn vernieuwd en diverse kastjes zijn gerestaureerd. De voorstoelen zijn recent opnieuw gestoffeerd. Het achtermatras is nieuw (vullingen en bekleding) evenals de gordijnen, deurpanelen, kickpanels, etc. De bus is voorzien van een 2-pits kooktoestel, koelbox (geen elektrische) en een spoelbakje. De houten ondervloer en het marmoleum is nieuw.

De motor is een aftermarket SCAT-engine. Specificaties zijn helaas niet aanwezig, maar er is zeker aandacht aan deze motor besteed! Voorzien van 2 carburateurs, aluminium klepdeksels met koppenventilatie, extra oliekoeler, vergoot carter, swivel feet tuimelaars, dubbele klepveren, etc, etc. Boring en slag zijn vergroot en voorzien van een snelle nokkenas. Naar schatting heeft de motor een vermogen van 90 tot 100 PK.

De bus is verlaagd, rijdt op BRM 5-spaaks velgen met Dunlop 165/65/15/81T banden voor en Hankook 185/65/15/88T achter. De bus is verder voorzien van een Gene Berg shifter, front safari's, 5 pop-out ramen aan de zijkant, elephant-ear spiegels en side scoops.

Vraagprijs € 38.500,-

Nieuw binnen:
1970 Westfalia T2a  in originele lak! !!VERKOCHT!!

Originele en onverprutste Westfalia, aangekocht van de 3e eigenaar. De bus is nieuw geleverd in Anchorage, Alaska en midden jaren '70 verhuisd naar Zuid-Oregon waar de bus de rest van zijn/haar leven heeft doorgebracht. Er is laswerk nodig aan de cabinevloer, de instappen (doglegs) links en rechts, stukje buitenkoker en de accubak. Verder een harde en gezonde bus op de bekende plekken zoals kriksteunen, voorruitrand, onderkant neus en regengoten. De regengoten zijn zelfs in sublieme staat!

De motor is een goed lopend Mexicaans onderblok (inhoud onbekend), voorzien van Monza style uitlaat. De bak schakelt soepel, het stuurhuis reageert vrij direct. De volledige techniek dient nagekeken te worden voor eventuele keuring.

Het interieur is compleet maar heeft wel aandacht nodig. Denk hierbij aan houtreparatie, nieuwe bekleding, nieuwe gordijnen, vloer, etc. Het tentdoek is (zelfgemaakt?) van horrengaas.

Sorry, deze camper is verkocht aan Guy in België!!

De camper heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Zojuist gearriveerd:

1975 Riviera camper !!VERKOCHT!!

T2b model met groot Riviera hefdak. Er zit geen interieur meer in de bus, behalve de bedbank, tafel en een losse koelkast. Ideale bus om zelf je interieur samen te stellen! Grotendeels originele lak, onverprutst en ongelast. Twee minimale roestgaatjes (ca. 10x10cm) in de cabinevloer links en rechts zijn met een polyestermatje gerepareerd. Verder nog een klein gaatje achter de rechtse achterwielkast. Voor de rest geen laswerk! Alle kokers, kriksteunen, wielkasten, laadvloer, accubak, etc zijn dus gezond. Er zit wel vliegroest rondom op de auto, maar dus niet doorgerot (buiten de aangegeven plekken). Onder het voorruitrubber zijn wat roestbobbeltjes te zien, maar voor zover waargenomen, niet doorgerot.
Hier en daar zijn wat plekken bijgewerkt en ook op de gehele achterklep. De bus heeft een patina-uiterlijk.

Het tentdoek is in redelijke staat, alhoewel de horren gescheurd zijn. Plafondpanelen van campergedeelte zijn netjes, het plafondgedeelte van het hefdak heeft een beschadiging. Het hemeltje van het cabinegedeelte zit er niet meer in, maar de baleinen zijn nog wel aanwezig. Voorstoelen dienen gestoffeerd te worden.

De bus is goed rijdend en remmend. De stuurinrichting werkt soepel zonder noemenswaardige stuurspeling, de versnellingsbak schakelt soepel. De motor is een 2,0 ltr met 70 PK en voorzien van hydraulische nokvolgers en een nieuwe centrale 2-traps Weber carburateur. De keerring achter de koelvin letk iets, want na een proefrit komt er wat vettige rook achter de koelvin vandaan Een nieuwe keerring hiervoor is makkelijk te plaatsen. De bus dient technisch nagekeken te worden voor eventuele keuring.

Sorry, deze camper is verkocht!!

De bus heeft nog de Oregon papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Nieuw binnen:

1974 Braziliaanse spijlbus 15-raams

Onverprutste T1 in nette staat. Laswerk aan de rechtse binnenkoker en onderzijde instap links. Verder een harde en gezonde bus! De bus is rijdend, remmend en compleet. Aangekocht van de 2e eigenaar. De bus is jaren geleden een keer opnieuw gespoten.

Vraagprijs € 19.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Nieuw binnen:

1974 Braziliaanse 15-raams spijlbus

Aangekocht van de eerste eigenaar en nog voor een groot gedeelte in de originele lak! Laswerk aan de laadvloer (nieuwe vloer komt met de bus erbij) en er zit een klein beetje laswerk aan de onderkant van de instapjes L+R. Verder een kneiterharde bus op de bekende plekken zoals kriksteunen, dorpels, wielkasten, achterhoeken, accubakken, regengoten, cabinevloer, onderkant neus, raamranden, etc, etc! Naden zijn mooi recht en de panelen zijn vrij strak en sluiten netjes op elkaar aan. Deuren en klapdeuren dienen netjes gesteld te worden. Deze hangen er momenteel niet mooi recht in. Uiteraard compleet met alle banken.

Vraagprijs € 15.500,-

De bus heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1972 Westfalia T2a/b

Onverprutste Westfalia T2a/b van het overgangsjaar 1972. De bus staat grotendeels nog in de originele lak (behalve voorfront ivm oude schade) en is vrij strak en zeer hard. Minimaal laswerk aan de accubak en verder zijn alle doorgaans kritieke punten in gezonde staat: kriksteunen, binnendorpels, buitendorpels, instappen, vloeren, regengoten, raamranden, wielkasten, etc, etc hebben dus geen laswerk!! De t2a/b uitvoeringen hebben de voorkant van een T2a en een achterkant van een T2b met de grote achterlichten en rechthoekige luchthappers, maar wel weer de T2a "ronde" bumpers. De T2a/b uitvoeringen zijn voorzien van schijfremmen en rembekrachtiger. Door de grotere motorruimte zijn de originele camper-uitvoeringen af-fabriek geleverd met een 1700cc "type 4" motor. Ook deze bus is uitgerust met zo'n 1700 cc type 4 motor. De motor dient even netjes afgesteld te worden, maar er zit nu al voldoende pit in! De bus dient technisch nagekeken te worden en indien nodig onderdelen gerepareerd, vernieuwd of vervangen voor de RDW keuring.

De bekleding van de voorstoelen is zeer recent vervangen en ziet er netjes uit. De bekleding van het camper-gedeelte is nog volledig origineel en bruikbaar. De vloerbedekking, gordijnen en het tentdoek hebben aandacht nodig. Compleet en origineel interieur in bruikbare staat.

Vraagprijs € 16.900,- 

De camper heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

1975 Braziliaanse spijlbus 15-raams   !!Sorry, VERKOCHT!!

Hele eerlijke en nette 15-raams spijlbus in onverprutste staat. In het verleden is er minimaal laswerk verricht aan de twee kokers en het rechtse instapje onderzijde, dus lassen is nu niet meer nodig. De bus is compleet met alle banken, welke recent opnieuw gestoffeerd zijn. Voorzien van 4 pop-out windows. Deuren en kleppen sluiten allemaal netjes, naden zijn strak, evenals de diverse panelen (ja, dus ook het voorpaneel!). De bus is rijdend, remmend, alle verlichting werkend, etc, dus instappen en rijden maar! Het stuurhuis vertoont lichte speling. Kijk goed naar de detailfoto's; zo vind je ze nog maar zelden tegenwoordig.......

Helaas deze is VERKOCHT, maar we hebben nog anderen........

De camper heeft nog de Braziliaanse papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.

Wordt verwacht:

1974 Westfalia Dusseldorf

Een hele leuke Westfalia Dusseldorf in zeldzame kleur ravennagroen/bali yellow. Deze bus heeft een brede bedbank en is dus geschikt voor 5 personen om in te rijden. Voorzien van groot hefdak met vrij nieuw tentdoek. De 2 keukenkastjes staan niet op de foto, maar zitten er wel bij. De bus is vrij recent gespoten.

Wordt in augustus verwacht bij Old Volks

De bus heeft nog de Californische papieren. Alle douane/invoerkosten zijn betaald.